Dyani White Hawk
History of abstraction
Located on Level 1
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Transcript:
Hi, my name is Dyani White Hawk. And I'm here to talk to you about the Speaking to Relatives exhibition.
The way that abstraction is taught in mainstream academia does not include the instruction of indigenous people as a part of that history. It talks about abstraction coming from the minds and hands of European and European-American men in the forties and fifties. But that's only one part of the history of abstraction.
Abstraction has been practiced across the globe by people across millennia. It's a human form of communication and it’s come out in such beautiful and varied ways across peoples. And that's what I feel like my passion has been since I guess I realized and really came to terms with how I fit within this larger artistic historical narrative while I was standing in this mainstream academic space and trying to negotiate how the multiple parts of my history fit in that space. It was really recognizing that my work in many ways would be about encouraging conversations that push back against the way that we pulled those histories apart as if they are disparate things. Because the reality is that they are completely intertwined histories that can't be separated. I would like us to get to a place in teaching our human artistic histories and the ways that those influence one another, and inform one another, and are in relationship with one another. All of these histories are valuable and beautiful and create phenomenal outcomes that we should be celebrating across the board.
I hope to create works that open up opportunities for conversation that allow us to think about our intersectionality on this landbase and how our histories have informed one another. And they can't be pulled apart as separate histories or displayed in completely separate galleries or taught as completely separate classes.
Transcripción:
Hola, mi nombre es Dyani White Hawk y estoy aquí para hablarles sobre la exhibición Hablando con Familiares.
La forma en que se enseña la abstracción en la academia convencional no incluye la instrucción de los pueblos indígenas como parte de esa historia. Habla de la abstracción surgida de la mente y las manos de los hombres europeos y euroamericanos de los años cuarenta y cincuenta. Pero eso es sólo una parte de la historia de la abstracción.
La abstracción ha sido practicada en todo el mundo por personas a lo largo de milenios. Es una forma humana de comunicación y ha surgido de maneras tan hermosas y variadas entre los pueblos. Y eso es lo que siento que ha sido mi pasión desde que me di cuenta y realmente llegué a un acuerdo sobre cómo encajo dentro de esta narrativa histórica artística más amplia mientras estaba parado en este espacio académico convencional y tratando de negociar cómo las múltiples partes de mi historia cabe en ese espacio. Fue realmente reconocer que mi trabajo en muchos sentidos se trataría de alentar conversaciones que rechacen la forma en que separamos esas historias como si fueran cosas dispares. Porque la realidad es que son historias completamente entrelazadas que no se pueden separar. Me gustaría que lleguemos a un lugar en la enseñanza de nuestras historias artísticas humanas y las formas en que se influyen entre sí, se informan y se relacionan entre sí. Todas estas historias son valiosas y hermosas y crean resultados fenomenales que deberíamos celebrar en todos los ámbitos.
Espero crear obras que abran oportunidades para la conversación que nos permitan pensar sobre nuestra interseccionalidad en esta base terrestre y cómo nuestras historias se han informado unas a otras. Y no se pueden separar como historias separadas o exhibir en galerías completamente separadas o enseñar como clases completamente separadas.