The Dirty South
Religion

Located on Level 2


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On the second floor of MCA Denver, we encounter artworks that touch upon the theme of spirituality and spiritual traditions. Throughout the American South, histories of spirituality which draw upon influences from West Africa, the Caribbean, Europe and indigenous influences have played a critical role in the evolution of how we understand American musical culture, from the history of drum beats from West Africa, to the importance of gospel music as creating a space of communion, to the deep histories of blues in the American South, and blues that inform jazz, jazz that informed rock and roll, and finally the influence of these beats and rhythms into how we understand hip hop and rap music. Spirituality provides a groundedness into how artists from the American South developed their work and have taken it to sublime levels.


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Transcripción

Esta es una traducción del texto original en inglés.

En el segundo piso del MCA Denver encontramos obras de arte que tocan el tema de la espiritualidad y las tradiciones espirituales. En todo el sur de Estados Unidos, las historias de espiritualidad se inspiran en las influencias de África occidental, el Caribe, Europa y las influencias indígenas. Esas tradiciones han desempeñado un papel fundamental en la evolución de cómo entendemos la cultura musical estadounidense, desde la historia de los tambores de África occidental hasta la importancia de la música góspel como creación de un espacio de comunión, hasta las profundas historias del blues en el sur de Estados Unidos y el blues que le da forma al jazz, el jazz que la forma al rock and roll y, finalmente, a la influencia de esos ritmos en la forma en que entendemos el hip hop y el rap. La espiritualidad proporciona los cimientos sobre los cuales los artistas del sur de Estados Unidos desarrollaron su trabajo y lo llevaron a niveles sublimes.

 


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Transcription

I am Valerie Cassel Oliver. I am the Sydney and Frances Lewis Family Curator of Modern and Contemporary Art at the Virginia Museum of Fine Arts.

Spirituality again, not really rooting itself in religious ideology, but rather notions around syncretic religious practices. Those who were brought in bondage also brought with them, their culture, their religious traditions, as well, and oftentimes embedded those traditions within the Christian model. So, their nods to syncretic religious practice. Naturalism, which is looking at elements of the land. And again, these are where some of the sections bleed together, understanding natural elements as modes of communicating between the earth and the heavens.

Understanding natural healing practices, ideas that are often seen as modes of traditional production that are imbued with spiritual ideology. So, you'll see a quilt from Gee's Bend. So even though it may seem very simplistic on the outside, it holds within it very complex ideas, that quilts were not just quilts, but they were talisman. They were meant to keep one warm, but also, they're imbued with the prayers, and the songs that people sing. It's almost like, in certain traditions, weaving how one speaks into the cloth itself. And there are elements of that within the work of Gee's Bends quilts. That is why you'll see work by artists who are academically trained, as well as works by artists who are not. And it's mixed together because they all emanate from a very similar rootedness.


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Transcripción

Soy Valerie Cassel Oliver. Soy la curadora de arte moderno y contemporáneo de la familia Sydney y Francis Lewis en el Museo de Bellas Artes de Virginia.

De nuevo, la espiritualidad, no enraizándose realmente en la ideología religiosa, sino más bien en las nociones en torno a las prácticas religiosas sincretistas. Aquellos que fueron traídos en cautiverio también trajeron consigo su cultura, sus tradiciones religiosas. Y muchas veces incrustaron esas tradiciones dentro del modelo cristiano. Por eso aceptaron una práctica religiosa sincretista. El naturalismo, que se fija en los elementos de la tierra. Y de nuevo, aquí es donde se confunden algunas de las secciones, entendiendo los elementos naturales como modos de comunicación entre la tierra y el cielo.

Comprender las prácticas de curación natural, ideas que a menudo se ven como modos de producción tradicionales que están imbuidos de ideología espiritual. Entonces, verás una colcha de Gee's Bend. Entonces, aunque parezca muy simplista por fuera, contiene ideas muy complejas, que los edredones no eran solo edredones, sino que eran talismanes. Estaban destinados a mantener el calor, pero también están imbuidos de las oraciones y las canciones que canta la gente. Es casi como, en ciertas tradiciones, tejer cómo uno habla en la tela misma. Y hay elementos de eso dentro del trabajo de las colchas de Gee's Bends. Por eso verás obras de artistas que tienen formación académica, así como obras de artistas que no la tienen. Y se mezcla porque todos emanan de un arraigo muy parecido.

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